Det flesta företag har i dag någon form av sajt där man visar upp sig från sin bästa sida. Vissa lägger ner mer tid än andra på hur man vill synas online och med en sajt så gäller det att vara “up to date” med den information som ges på denna. Utseendet är viktigt men innehållet är lika viktigt och det gäller att man ger en rättvis bild på företaget.Oavsett vilken del av sajten man landar p efter man sökt efter något så gäller det att man tydligt visar vem som är avsändaren. Företagets brand ska vara synbart oavsett var man befinner sig på en sajt. Komatsu Forest är ett lysande exempel på hur en sajt kan byggas. Man är tydlig i sitt budskap och vad man vill förmedla. Tekniken för hur man bygger en sajt har förändrats genom åren och Komatsu har verkligen använt sig av den tekniken med bland annat filmsekvenser på startsidan som gör att man inte missar vilket budskap de vill sända.Tidigare så kanske man inte la ner så mycket tid på att skapa sin webbplats utan det var något som en kompis kompis gjorde mer eller mindre gratis. Idag så är webbnärvaron viktig och det gäller att man sticker ut i mängden. Likaväl som man lägger ner tid på en reklambroschyr så lägger man ner tid på webben. Det blir inte något som man slänger i hop en eftermiddag utan det gäller att planera och skapa något unikt som blir intressant.